Det evige livet er gitt oss i Jesus Guds Sønn

I Kristus Jesus har Gud reist OSS opp fra døden, og sammen med Jesus har han satt OSS i himmelen med ham. Ef 2,6

For Gud har fridd oss ut av mørkets makt og ført oss over i sin elskede Sønns rike. I ham er vi kjøpt fri og har fått tilgivelse for syndene. Kol 1, 13-14

Profeten Hosea skriver om Jesus i fremtiden, 6,2: «Han gjør OSS levende etter to dager, den tredje dagen reiser han OSS opp, så vi kan leve for hans ansikt».
Det samme kan sies i nåtid:«Han har gjort OSS levende etter to dager, den tredje dagen reiste han OSS opp, så vi kan leve for hans ansikt.»

Jesus sa til Marta: «Jeg er oppstandelsen og livet. Den som tror på meg, skal leve om han enn dør. 
Og hver den som lever og tror på meg, skal aldri i evighet dø.
«Tror du dette?» Joh 11,25-26

Da vi altså er blitt rettferdige ved tro, har vi fred med Gud ved vår Herre Jesus Kristus, og ved troen har vi gjennom ham fått adgang til den nåden vi nå står i. Rom 5,1-2

«Frykt ikke! Jeg er den første og den siste og den levende. Jeg var død, men se, jeg lever i all evighet, og jeg har nøklene til døden og dødsriket. Åp 1,18

Dette sier Den hellige og sannferdige, han som har Davids nøkkel, han som åpner så ingen kan stenge, og stenger så ingen kan åpne: Åp 3,7

Jeg legger nøkkelen til Davids hus på hans skulder. Når han åpner, skal ingen lukke, og når han lukker, skal ingen åpne. Jesaja 22,22

Guds rike på jorden ble altså gjenopprettet da Jesus Guds Sønn beseiret Satan i gjennom døden og dødsriket, og han har nå all makt i himmelen og på jorden. Han åpner og han låser, akkurat som han selv vil, fordi det nå er han som har nøklene.

Det som dere tilber uten å kjenne, det forkynner jeg dere.  
Gud — han som skapte verden og alt som er i den, han som er herre over himmel og jord, han bor ikke i templer som er reist av menneskehender.  Han trenger heller ikke noe av det som menneskehender kan tjene ham med. Det er jo han som gir liv og ånde, ja, alt til alle.  Av ett menneske har han skapt alle folkeslag. Han lot dem bo over hele jorden, og han satte faste tider for dem og bestemte grensene for deres områder. Dette gjorde han for at de skulle søke Gud, om de kanskje kunne lete seg fram og finne ham.
Han er jo ikke langt borte fra en eneste av oss.  For det er i ham vi lever, beveger oss og er til.
Ap.gj. 17.23-28

Uvitenhetens tider har Gud båret over med.
Men nå befaler han alle mennesker, hvor de enn er, at de må vende om. For han har fastsatt en dag da han skal dømme verden med rettferdighet ved en mann som han har utpekt til dette.
Det har han bekreftet for alle mennesker ved å reise ham opp fra de døde. Ap.gj. 17,30-31

Han var i verden, og verden er blitt til ved ham, men verden kjente ham ikke. Han kom til sitt eget, og hans egne tok ikke imot ham. Men alle som tok imot ham, dem ga han rett til å bli Guds barn, de som tror på hans navn. De er født på nytt, men ikke av kjøtt og blod, ikke av menneskers vilje og ikke av manns vilje, men av Gud. Joh 1,10-13

Jeg vitner for enhver som hører ordene i denne profetiske boken: Om noen legger noe til, skal Gud legge på ham de plagene som det er skrevet om i denne boken. Og om noen trekker noe fra ordene i denne profetiske boken, skal Gud ta fra ham hans del i livets tre og i den hellige byen, som det er skrevet om i denne boken. Åp 22.18-19

Ta vare på den gode skatten som er betrodd deg! — Den Hellige Ånd, som bor i deg, skal hjelpe deg til det. 2 Tim 1, 14

AMEN!

Legg igjen en kommentar